Het is erg tof een hondenwinkel in te lopen en een kartonnen display te zien van een bepaald product. De display is helemaal gemoduleerd naar het product en vertoont overeenkomst met de verpakking. Wanneer je bijvoorbeeld een product van de Minions hebt is het mogelijk om het verpakkingsdesign te laten doorlopen in je display of hier een variatie op te maken. Bij https://ppdinstore.com/ kunnen ze er meer over vertellen.
Klanten trekken
Het is bijzonder belangrijk om klanten te trekken in een winkel. Wanneer ze eenmaal binnen zijn is het ook belangrijk om ze attent te maken op verschillende producten. Een display in je winkel kan echt het verschil maken. Er zijn onderzoeken geweest die lieten zien dat een display duidelijk verschil maakte als het gaat over de verkoop van producten. Bovendien ziet het er ook gewoon hartstikke leuk uit om een display met vrolijke kleuren in je zaak hebben staan.
Analoge marketingoplossingen
Er zijn verschillende analoge marketingoplossingen die nog steeds een belangrijke rol spelen als het gaat over het aan de man brengen van product en diensten. Zo zien we nog steeds winkeldisplays staan, zijn er stands te vinden in supermarkten waar medewerkers een verkoopadvies geven over diensten, et cetera. Ook vinden we nog steeds de straatverkopers die je aanspreken en uitleg geven over bepaalde producten of abonnementen.
Een beurs doet er nog steeds toe
Wanneer we kijken naar de markt van verschillende producten, dan is het duidelijk dat de beurs nog steeds een belangrijke rol vervult in het communiceren van informatie over producten en diensten. Als je bijvoorbeeld kijk naar een beurs in Amerika, de NAMM (National Association of Music Merchants), dan zie je dat er een hele mooie connectie gemaakt wordt tussen digitale en analoge marketingoplossingen. Stands waarin verkoopadviseurs of ontwerpers van synthesizers uitleg geven over het product, zijn een goede manier om producten aan de man te brengen. Vergeet de analoge wereld niet, die is namelijk het meest persoonlijk.